łóżko rehabilitacyjne

Łóżko medyczne dla osoby niepełnosprawnej

Czasami, po ciężkiej chorobie proces ozdrowieńczy pacjenta trwa bardzo długo. W przypadkach szczególnie trudnych rehabilitacja pochorobowa może trwać nawet do końca życia pacjenta.

Zabiegi rehabilitacyjne możliwością poprawy komfortu życia pacjenta

Każdy zabieg chirurgiczny, nagła choroba, uraz mechaniczny, a także dysfunkcje organizmu przyczyniające się do niepełnosprawności, wymagają odpowiednio prowadzonej rehabilitacji. Zabiegi rehabilitacyjne mogą odbywać się w specjalnych ośrodkach, gabinetach fizjoterapeutycznych lub w domu pacjenta, lecz w tym ostatnim przypadku – na miejscu powinny znaleźć się odpowiednie przyrządy i akcesoria pomocne przy pielęgnacji chorego oraz wykonywania niezbędnych ćwiczeń rehabilitacyjnych. Jednym z takich sprzętów jest łóżko.

Łóżko medyczne do domu

Łóżko rehabilitacyjne to specjalnie skonstruowany sprzęt przeznaczony do obłożnie chorych, chorych niechodzących lub unieruchomionych poprzez poważny uraz. Większość pacjentów korzysta z tych specjalnych łóżek w szpitalach, lecz po powrocie do domu, gdy stan wymaga dalszych zabiegów, osoba opiekująca się chorym powinna odwiedzić wypożyczalnie sprzętu medycznego, posiadające w ofercie również łóżka.
Wypożyczalnie oferują najróżniejsze modele łóżek rehabilitacyjnych przeznaczonych do różnych typów chorób. Od rodzaju choroby zależy czy będzie to sprzęt całkowicie zautomatyzowany, czy będzie miał tylko kilka podstawowych funkcji sterowanych elektrycznie.

Wypożyczenie sprzętu rehabilitacyjnego

Łóżko w wypożyczalniach można wypożyczyć zazwyczaj na kilka miesięcy, w większości firm z możliwością przedłużenia umowy. Wypożyczenie wiąże się z kosztami określonymi w cenniku, więc gdy pacjent jest niechodzący, warto zastanowić się na zakupem takiego łóżka, ponieważ funkcjonalność takiego sprzętu pozwoli choremu na w miarę komfortowe poddanie się rehabilitacji we własnym domu.

Dofinansowanie

Zakup łóżka rehabilitacyjnego elektrycznego nie jest refundowany z NFZ, co zmusza większość chorych do korzystania ze zwykłych niewygodnych łóżek. Jeżeli jednak u pacjenta została orzeczona trwała niepełnosprawność, po dofinansowanie na zakup tego łóżka można zgłosić się do PCPR lub MOPS – są to organizacje nadzorujące sytuację rodzinną każdego obywatela – i tam złożyć stosowny wniosek. Dofinansowanie otrzymuje się z Państwowego Funduszu Rehabilitacyjnego Osób Niepełnosprawnych, a wysokość dofinansowania dochodzi w pewnych sytuacjach nawet do 80% wartości sprzętu.

Wybierając konkretny model łóżka medycznego, należy sprawdzić, czy będzie odpowiednie do charakteru choroby pacjenta – ważne jest, by miało specjalne udogodnienia typu: opuszczane barierki boczne, podnośnik umiejscowiony w głowach łóżka, sterowanie stelażem, sterowanie całym łóżkiem, czyli podnoszenie go lub bardzo niskie opuszczanie oraz inne niezbędne funkcje.

Zakup łóżka z dofinansowaniem PFRON to wyjątkowe udogodnienie dla osób niepełnosprawnych, którzy ze względu na chorobę ponoszą znaczne koszty.